postheadericon Odpręż się i zrelaksuj dzięki technikom jogi

Coraz bardziej przekonujemy się do kultury takich krajów jak Japonia, Indie czy Tybet. Nie dzieje się tak rzecz jasna bez powodu, a o przyczynach stale rosnącego zainteresowania zjawiskami pochodzącymi ze wschodniej Azji można by mówić bardzo długo – ludzie zachodu, a więc również i my, zachłystują się filozofią buddyjską, tantrą czy jogą. Właśnie to ostatnie zjawisko cieszy się największą chyba popularnością. Co ważne, coraz częściej traktujemy je nie tylko jako ćwiczenie ducha, ale również ciała, wobec czego na zajęcia jogi uczęszczają zarówno osoby zafascynowane dalekim wschodem, jak i te, które poszukują po prostu wydajnych ćwiczeń, wzmacniających tak całe nasze ciało, jak i umysł oraz ducha – joga bowiem, łącząc w sobie elementy gimnastyki i medytacji pozwala nam oddalić się od codziennych problemów i skupić uwagę na tym co najważniejsze, przy okazji doskonale wpływając na nasze samopoczucie, kondycję oraz rozciągnięcie. Popularność jogi jest już tak duża, że jej zajęcia weszły na stałe do programów wszystkich niemal klubów fitness, szkół czy nawet domów kultury. Poza tym, w niektórych miastach organizowane są otwarte zajęcia jogi w parkach czy ogrodach dla wszystkich chętnych mieszkańców.

postheadericon Joga zajmuje się całokształtem człowieka

Joga jest dziedziną, która każdemu kojarzy się z medytacją. Oczywiście praktycznie wszystko opiera się wokół medytacji. Jednak tak naprawdę joga ma na celu ukształtować zdrowy styl życia człowieka. W zakres jogi wchodzi medytacja, odpowiednie dbanie o swoje ciało, odpowiednie żywienie się, czy nawet oddziaływanie człowieka na rozwój ekologii. Zakres jogi jak widać jest bardzo szeroki i zgłębiając się w każdą z wymienionych funkcji, można dostrzec solidne argumenty, które przemawiają za tym, by stosować jogę w swoim życiu. Oczywiście joga nie zmusza nikogo do tego, by diametralnie zmienił styl swojego życia, ale przede wszystkim proponuje rozprężenie poprzez medytację, a następnie według uznania wdrażanie zdrowego stylu życia. Joga jest bardzo popularną formą relaksu, czy nawet życia, ponieważ jako dziedzina promuje ona zdrowie. Nie wymaga stosowania nie wiadomo jakich metod, urządzeń, czy składników potraw. Wszystko w jodze opiera się na naturalnych elementach świata. Jest to przede wszystkim umiejętne odnajdywanie w swoim umyśle bodźca, która pozwala nam się w pełni uspokoić, nawet w sytuacjach bardzo stresujących, a także pozwala nam na prowadzenie zdrowego trybu życia, poprzez korzystanie z tego co dała natura.

postheadericon Joga pozwala na gromadzenie pozytywnej energii

Joga ma na celu odpowiednio uspokoić człowieka, a także pozwolić mu na nowo zebrać potrzebną energię, która pozwoli mu na lepsze, bardziej pozytywne nastawienie do życia. Joga jest prowadzona przez instruktorów, którzy uczą swoich kursantów odpowiedniego odnajdowania siebie w tej dziedzinie. Joga nie musi być wykonywana w jeden sposób. Tak naprawdę jogę można wykonywać w trakcie realizowania innych czynności. Ważne jest po prostu by poprzez odpowiednią medytację, móc się koncentrować, co pozwoli na wykonywanie innych czynności na znacznie wyższym poziomie. Joga ma być dla człowieka oazą spokoju. To powoduje, że tak wiele osób korzysta z kursów jogi, lub we własnym zakresie przeprowadza medytację, która ma przynieść pożądany efekt. W jodze najważniejszy jest spokój i koncentracja, dlatego w początkowej fazie trzeba nauczyć się tych dwóch cech, co wcale nie jest łatwe. Jednak kiedy uda się osiągnąć spokój i koncentrację można odczuć bardzo pozytywny efekt dzięki jodze. Jogę może uprawiać każdy, bez względu na wiek. Jest to pomocy w każdej sytuacji, ponieważ medytacja daje spokój, pozwala na oderwanie się od otaczających nas problemów i daje możliwość spokojnego, racjonalnego przeanalizowania wszelkich spraw.

postheadericon Duch

Psychika człowieka jest bardzo ważna i trzeba dbać nie tylko o ciało, ale również o ducha. Jeśli człowiek będzie miał ciągle pod górkę i ciągle źle to nie ma co liczyć na to, że będzie mu dobrze. Może mieć dużo pieniędzy, ale to nie będzie to czego szuka. Najlepszym sposobem na znalezienie odpowiedniej drogi w życiu jest ćwiczenie jogi. Jak zapewne wiele osób wie joga to nie tylko typowe ćwiczenia na poszczególne części ciała, ale również ćwiczenia naszego ducha. Podczas ćwiczeń zawsze jest czas na medytację. Na początku nie będzie się łatwo skupić na jednym punkcie i nie myśleć o niczym. Człowiek ma tyle problemów na głowie, że w ciągu sekundy ma setki myśli. Kładziemy się spać i przed snem myślimy o rachunkach, problemach w pracy czy w domu. Zamiast starać się rozwiązywać problemy my z nimi cały czas żyjemy. Joga pozwoli nam się odrobinę zdystansować od tego wszystkiego co nas otacza. To najlepszy sposób na to żeby udało nam się osiągnąć spokój ducha. Kto się ciągle denerwuje i stresuje ten nie będzie zbyt długo żył. Dzisiaj wiele młodych osób zabija stres. Żyjemy bardzo szybko, ale niestety coraz krócej i to jest smutna wiadomość. Ćwiczymy jogę, a na pewno będzie lepiej nam żyć każdego dnia.

postheadericon Systematyczność

Joga to głównie ćwiczenia, ale pamiętajmy, że ćwiczenia mogą nam pomóc tylko wtedy kiedy będziemy systematyczni w tym co robimy. Jeśli się tego nie będzie robiło codziennie to szkoda na to czasu. Joga na początku nie jest łatwa, ale z biegiem czasu udaje nam się osiągnąć coraz to wyższe poziomy. Uczymy się jak ćwiczyć i jak dobrze rozciągać. Zaprzestanie na kilka dni ćwiczeń jest problemem, bo następnego dnia będziemy bardzo, bardzo cierpieć zanim uda nam się dojść do tej sprawności. Jak widać człowiek musi cały czas się rozwijać, bo inaczej nie ma najmniejszych szans na to żeby osiągać te cele jakie sobie wyznaczyliśmy. Nie tylko w jodzie, ale w życiu, jeśli będziemy systematycznie do czegoś podchodzić to mamy o wiele większe szanse na to ze osiągniemy to na czym nam najbardziej zależy. Ćwiczenia jogi nie powstały wczoraj, ani nie powstały tysiąc lat temu. Kiedy my jeszcze nie istnieliśmy jako państwo w Indiach ludzie ćwiczyli jogę. To ona wpływa nie tylko na sprawność naszego ciała, ale co najważniejsze na umysł, a wiadomo, że w nim znajduje się dosłownie wszystko. Kto nie wierzy w takie rzeczy powinien trochę poćwiczyć jogę, a zobaczy, że mu to pomoże. Stanie się mniej nerwowy i będzie się o wiele lepiej czuł.

postheadericon Joga a mężczyźni

Często możemy usłyszeć, że dany sport jest tylko dla mężczyzn, czy też dla kobiet. Zdarzają się jednak rodzynki, które mają odmienne zdanie. Zapisując się na jogę rzadko zobaczymy na takich zajęciach mężczyzn. Możemy jednak namówić naszego mężczyznę na zajęcia razem z nami. Nie ma na takich zajęciach ćwiczeń, które mogłyby być wykonywane tylko przez kobiety czy też przez mężczyzn. Jeżeli nasz mężczyzna się zgodzi na takie zajęcia z nami, wówczas może nie czuć się na nich zbyt swobodnie. Widok kilkunastu innych kobiet i ani jednego mężczyzny może go wprawić w lekkie zakłopotanie. W taki sposób nie będzie on mógł w stanie bez stresu korzystać z uroku zajęć z jogi. Niektóre ćwiczenia mogą się również dla mężczyzny okazać zbyt krępujące, natomiast sam wygląd zająć może być dla niego zbyt powolny i nudny. Najpewniej po takich zajęciach nie będziemy w stanie namówić naszego mężczyzny na kolejną sesję, co należy wówczas uszanować i przyznać, że to faktycznie nie był najlepszy pomysł. Być może jednak naszemu mężczyźnie spodoba się to, że na takich zajęciach jest rodzynkiem, jak również polubi formę zajęć. Dzięki temu może pokazać innym mężczyznom, że warto uczęszczać na zajęcia razem z ukochaną osobą, i że joga wcale nie jest zajęciem tylko dla kobiet.

postheadericon Jakie ćwiczenia wybrać: aerobowe czy siłowe?

Decyzja została podjęta: pora zacząć regularne ćwiczenia. Aby ograniczyć ich koszty zaczynasz ćwiczyć w domu. Bez instruktora lub trenera personalnego kłopoty zaczynają się zwykle już w tym miejscu: nie wiesz na jakim typie ćwiczeń się skupić: aerobowych czy siłowych? Sport to nie tylko rzut oszczepem czy wymagające treningi na boisku piłkarskim. To również umiejętność właściwego wykonywania ćwiczeń i wiedzy na ich temat.

Ćwiczenia aerobowe to takie, podczas których pozyskujemy energię z procesów spalania tlenowego. Podczas takiego treningu chodzi głównie o odpowiednie zaopatrzenie organizmu w tlen. Gdy mięśnie zaopatrzone są w tlen wystarczająco, mogę pozyskiwać energię ze spalania np. białka. Należy pamiętać, że podczas tego rodzaju treningu mięśnie nie mogą być zbytnio obciążone. Trening aerobowy poprawia wydolność organizmu – podczas wykonywania ćwiczeń więcej tlenu dostaje się do organizmu. Ćwiczenia siłowe z kolei pozwalają na zrzucenie zbędnych kilogramów, wyrzeźbienie sylwetki i zwiększenie siły mięśniowej. W zależności od tego, jaki cel sobie wyznaczyliśmy, powinniśmy zastosować odpowiedni trening siłowy. Jeśli chcemy wyrzeźbić sylwetkę ważna jest duża ilość powtórzeń, podczas budowania masy mięśniowej powinniśmy się skupić na ćwiczeniach, które zaangażują wiele mięśni.

Uprawianie sportów dobrze jest zacząć własnie od wykonywania ćwiczeń siłowych lub aerobowych. Przygotują one nasze ciało na właściwy wysiłek, kiedy zaczniemy uprawiać inną dyscyplinę sportową.

postheadericon Zalety uprawiania sportu

Od najmłodszych lat słyszymy, że wysiłek fizyczny zapewni nam zdrowie i atrakcyjny wygląd. Jak jednak przekonać do niego najmłodsze pokolenie, które już jakiś czas temu zamieniło brzuszki i pompki na laptopy i tablety? Być może pora przypomnieć młodym ludziom, że uprawianie sportów niesie ze sobą niezliczoną ilość korzyści.

1. Wysiłek fizyczny wzmacnia system immunologiczny, nie chorujemy więc tak często.
2. Dzięki regularnym ćwiczeniom spada waga ciała. Każdy wie, że podczas odchudzania nie wystarczy stosowanie samej diety. Kluczem do zrzucenia zbędnych kilogramów jest ciągłe bycie w ruchu: chodzenie, bieganie, skakanie na skakance czy uprawianie ćwiczeń na siłowni.
3. Wysiłek ma bardzo dobry wpływ na serce i układ krwionośny. Ćwiczenia zwiększają wydolność pracy mięśnia sercowego, wzmacniają układ krwionośny, dzięki czemu krew przepływa szybciej, jest też lepiej zaopatrzona w składniki odżywcze.
4. Wysiłek fizyczny zapewnia nam lepsze samopoczucie ( mimo odczuwanego zmęczenia ). Jesteśmy naładowani pozytywną energią, czujemy się odprężeni.
5. Siatkówka, koszykówka czy piłka nożna pozwalają spędzić czas razem z przyjaciółmi. Nie strońmy od zaspokojenia potrzeby rywalizacji, róbmy to jednak z umiarem. Cóż jest lepszego niż spędzanie czasu wspólnie ze znajomymi?

Powyższa lista nie jest pełna. Wymieniać można jeszcze długo. Sport towarzyszył ludziom od niepamiętnych czasów, dlatego warto podjąć starania i przekonać nasze dzieci co tracą cały dzień siedząc w domu przed monitorem komputera czy telewizora.

postheadericon Odchudzanie

W życiu prawie każdej kobiety przychodzi taki moment, kiedy uważa, że powinna schudnąć. Rozpoczęcie diety to połowa sukcesu. Często bowiem nie starcza cierpliwości, dieta zaczyna przypominać głodówkę i walkę ze zmęczeniem, z brakiem sił, z ciągłym zapotrzebowaniem na jedzenie. Na samo słowo dieta, wszystkie panie się wzdrygają, ponieważ to co się kojarzy z dietą to ciągłe wyrzeczenia, wyliczanie sobie racji żywieniowych oraz zrezygnowanie ze wszystkich swoich złych przyzwyczajeń, na przykład picia alkoholu czy palenia papierosów. Często również zapomina się, że sama dieta przyniesie krótkotrwałe efekty i wręcz wyniszczy organizm. Czynnikiem, który powinien zostać włączony do każdej próby zrzucenia zbędnych kilogramów jest wysiłek fizyczny. Ważne jest, żeby ćwiczyć co najmniej trzy razy w tygodniu, po około czterdzieści minut. W ten sposób, dość szybko jesteśmy w stanie zauważyć pierwsze efekty. Potrzebny jest nam bowiem raptem miesiąc. Ćwiczenia fizyczne sprawiają, że przyśpiesza nam przemiana materii. Co oznacza, że lepiej trawimy i wydalamy z organizmu toksyny, które mogłyby w pewien sposób spowalniać nasze tracenie kilogramów. Dodatkowo wysiłek fizyczny ureguluje naszą kondycje, wzmocni układ krwionośny i dobrze dotleni wszystkie komórki. To z kolei sprawi, że będziemy mieć więcej sił witalnych, więcej energii i więcej chęci do życia. Powinna nam się również poprawić cera, bowiem wydalanie toksyn z organizmu sprawia, że cera staje się bardziej rozświetlona, nie ma wyprysków, zostają również wygładzone drobne zmarszczki.

postheadericon Odżywki sportowe

Nie wszyscy nadają się do uprawiania sportu. Do tego trzeba bowiem charakteru, wytrwałości i honoru. A te cechy niestety nie są wszystkim bliskie. W obecnym czasie to co zauważalne, to ciągły pęd za czymś szybszym, lepszym, nowszym. Po co pracować na coś kilka miesięcy, skoro można to dostać w zaledwie kilka tygodni. Ciągły pęd i żądanie czegoś więcej, w zamian nie dają prawie nic. To tempo niestety doszło również do sportu. Niegdyś należało poświęcić bardzo dużo czasu i wysiłku, żeby osiągnąć dobre wyniki oraz widoczne rezultaty. Teraz często wiele osób ucieka się do środków stymulujących organizm ludzki. Te środki to różnego rodzaju odżywki sportowe. Są one najczęściej pochodnymi substancji psychoaktywnych. Zażywając takie środki, okazuje się, że można ćwiczyć dużo dłużej i ciężej, nie czując zmęczenia. Są również innego rodzaju środki, te nielegalne. Powodują one rozrost mięśni, który nie jest współmierny do wzrostu siły. Świat sportu coraz częściej potępia tego typu nieczyste wspomaganie. W sporcie nie chodzi o rywalizowania ze środkami dopingującymi, ale z zawodnikami, którzy poświęcili czas, pot i łzy na uzyskanie takiej formy, która robi z nich najlepszych na świecie. Każde inne zachowanie powinno być ostro krytykowane. Nie każdy może uprawiać sport, bo nie każdy umie uznać wyższość drugiej osoby. Sport to przede wszystkim kształtowanie charakteru, ale nigdy za wszelką cenę.